Masz w planach zlecić profesjonalnej agencji realizację projektu badań marketingowych? Dowiedz się zatem na jakie czynniki powinieneś zwracać uwagę zanim dokonasz wyboru takiego podmiotu. Pamiętaj, że tylko sprawdzone firmy badawcze są w stanie dostarczyć Ci obiektywne wnioski i rekomendacje, których wdrożenie przełoży się na korzyści biznesowe.
Czym cechuje się dobra firma badawcza?
Najważniejszym czynnikiem dowodzącym, że masz do czynienia z rzetelną firmą badawczą jest jej dotychczasowy staż na rynku. Z całą pewnością agencja świadcząca usługi dopiero od kilku miesięcy nie będzie w stanie zapewnić odpowiedniej jakości pomiarów. Sprawdzone firmy badawcze mogą pochwalić się co najmniej kilkuletnim, a najlepiej kilkunastoletnim doświadczeniem.
Poza tym bardzo ważną kwestię stanowi to, jakie kwalifikacje posiada zespół badaczy zatrudnionych w agencji. Powinni być to specjaliści różnych branż – nauk społecznych, ekonomii, geografii politycznej, marketingu, matematyki stosowanej, statystyki, data management etc. Realizację badań rynku usprawnia także posiadanie w zespole informatyków oraz programistów aplikacji dedykowanych.
Własne zaplecze agencji badawczej
Od dobrej firmy badawczej można wymagać również tego, aby była ona w posiadaniu własnego, nowoczesnego zaplecza. Może to być chociażby profesjonalnie wyposażona sala fokusowa, studio telefoniczne CATI, autorski panel do internetowych badań opinii, a także oprogramowanie wspierające prowadzenie pomiarów badawczych oraz analizę statystyczną. Rzetelne firmy badawcze dysponują ponadto siecią ankieterów z całą Polski, a także osób podejmujących zatrudnienie w charakterze tajemniczego klienta.
Dotychczasowe realizacje
Zanim podejmiesz ostateczną decyzję o wyborze wykonawcy projektu badawczego, dowiedz się wcześniej koniecznie jakich realizacji podejmował się od w trakcie swojej dotychczasowej działalności. Firmy badawcze posiadające własną stronę internetową zazwyczaj przedstawiają przebieg przeprowadzonych badań w zakładce case study. Oprócz tego warto zajrzeć na podstroję przedstawiającą listę klientów oraz ewentualne rekomendacje z ich strony. Podmiot mogący pochwalić się tego rodzaju danymi znacznie zyskuje na wiarygodności.
Poproś o przygotowanie metodologii
Aby ustrzec się podjęcia współpracy z amatorami, zwróć się do firmy badawczej z prośbą o przedstawienie szczegółowej metodologii badania. Powinna ona zawierać takie elementy jak planowane do zastosowania metody i techniki badawcze, zakres i obszar badania, a także listę pytań, na które dzięki przeprowadzeniu badania uzyskasz odpowiedź. Rzetelne firmy badawcze dostarczają także swoim klientom harmonogram realizacji badania, uwzględniający dokładne terminy wykonania poszczególnych etapów projektu.
Podsumowanie
Pamiętaj zatem o tym, aby wybór agencji badawczej nie był jedynie dziełem przypadku. Współpracując z niedoświadczoną firmą narazisz się na ryzyko uzyskania mało obiektywnych danych o niskiej wiarygodności i wątpliwej wartości merytorycznej. Firma Biostatâ działa na rynku już 12 lat, współpracując w tym czasie z setkami klientów różnych branż. Powierzając jej realizację usługi możesz być pewien, że badanie zostanie przeprowadzone z zachowaniem najwyższych standardów.