Badania rynku to proces zbierania informacji o konsumentach, które korzystają z usług Twojej firmy lub przedsiębiorstwa, o konsumentach, konkurencji, trendach w branży. Celem badań rynku jest zyskanie danych, które mogą być wykorzystane do zmiany lub realizacji rozwoju celów biznesowych.
O czym mówią badania rynku?
Badania rynku wspomagają zbieranie danych dotyczące: bazy klientów, postępów konkurencji, trendów rynkowych, jak swoje wybory kształtuje odbiorca docelowy. Dzięki platformie do prowadzenia badań SurvGo™ przedsiębiorcy mogą prowadzić swoje własne badania.
Bardzo szybki czas realizacji badań umożliwia także przeprowadzenie wysoko profesjonalnych analiz wraz z raportami i tabelami, a za pomocą których łatwiej zrozumieć wyniki badań.
Tradycyjne metody badawcze wykorzystywane przez specjalistów badania rynku w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® pozwalają na realizację celów związanych z:
- Badaniem satysfakcji klientów,
- Rozpoznawalnością marki,
- Testami konsumenckimi produktów oraz oceną usług,
- Analizą profili konsumenckich oraz identyfikowaniem grupy docelowej,
- Elastycznością cenową produktów i usług,
- Szacunkowym udziałem w rynku w stosunku do konkurencji,
- Analizą oferty rynkowej.
Realizacja badań w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat®
Specjaliści BioStat wspierają przedsiębiorców w rozwoju swoich inicjatyw za sprawą sprawdzalnych metod i technik naukowych. Ilościowe i jakościowe badania sprawiają, że można uzyskać dane, które wykorzystane w biznesie przynoszą wiele korzyści.
- Badania Desk research - pozwalają na analizę danych zastanych, które obejmują np. takie źródła jak: statystyki GUS, NFZ, dokumenty prawne, raporty finansowe przedsiębiorstw; rejestry, dane z przetargów publicznych, biuletyny, teksty z dyskursów medialny lub branżowych czasopism.
- Badania CATI - czyli badania telefoniczne, które są prowadzone z udziałem respondentów np. przedsiębiorców, klientów, dystrybutorów, klientów z firm konkurencyjnych, a także ekspertów branżowych. Nowoczesny system Cati wspomaga prowadzenie badań;
- PAPI, czyli ilościowe badania wykorzystujące papierowe kwestionariusze;
- CAWI – ankiety prowadzone online, jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób do zdobycia informacji od konkretnych grup respondentów;
- IDI – wywiady indywidualne pogłębione, są realizowane przy udziale doświadczonych moderatorów. Efekt badań to raport powstały na bazie transkrypcji wywiadów audio;
- FGI – zogniskowane wywiady grupowe, (badania focusowe). Umożliwiają dopełnienie informacji zgromadzonych w trakcie badań IDI, pozyskanie dodatkowych danych oraz informacji w zakresie motywów, jak i ukrytych zachowań respondentów;
- Tajemniczy Klient – ta metoda pozwala zweryfikować jakość obsługi w punktach sprzedażowych i prześledzić stopień realizacji i przestrzegania wyznaczonych standardów.
Realizuj badania i zyskaj nowych klientów
Badania mogą być realizowane w dowolnym czasie. Zgłoś się do specjalistów Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® i omów projekt badań dla Twojego biznesu. Centrum badawcze BioStat® realizuje badania dla branż takich jak: FMCG, sektor publiczny, turystyka, sektor finansowy, transport, szkolnictwo wyższe, medycyna i farmacja.